Thursday 16 October 2014

Cerita cerita melepaskan batuk di tangga

Lamanya tak menulis... Assalamualaikum...

Lama tak berkongsi kisah kami... aceceh... macam best sangat kisah kami... hehehe... saje2 tulis kat sini, nanti tua-tua baca balik.. ye dop..

16/10/14... haqeem dah berusia 1 tahun 3 bulan 15 hari.. alhamdulillah. Berat Haqeem sekarang baru je 8kg... ringan, dalam line kuning dah. Haiya... letih fikirkan nak bagi makan apa lagi kat Haqeem, sebab Yan cakap Haqeem makan banyak kat rumah dia. Masak macam-macam, suap apa pun nganga je, berbeza pulak time dekat rumah, Haqeem makan 2-3 suap dah tak nak.. tapi kat rumah asyik menyusu jela, kejap kejap mintak. Apa yang dia suka makan? Semua pun Haqeem makan, cuma tulah.. makan sikit.

Tapi alhamdulillah Haqeem sihat sihat je, jalan pun dah laju, pernah jugak dia cuba berlari tapi jatuh, pastu tak berani dah, mungkin belum pandai nak imbangkan badan dengan betul lagi. Tinggi ok, sekarang dah 73cm, capai barang atas meja dah sampai. Baru-baru ni kami belikan dia scott emulsion, selera makan ok, makan banyak, berak pun banyak. Saya rasa metabolisme Haqeem sangat tinggi, sama macam bapaknya tu.. kurus je... sekarang dah kahwin gemuk sikit la.. tapi tak da perut buncit tu, sedang-sedang elok. Saya je yang tak turun turun beratnya haa.... hahahahaha....

Sekarang kerja agak tension sikit, macam-macam kerja kena buat, mana kena push dengan bos, dengan supervisor(saya pernah cite sy nak sambung belajar), entahlah, sebenarnya hati ni berat sangat nak sambung belajar, tapi dipaksa... Saya rasa saya akan quit suatu hari nanti. Penat sangat dengan kerja sekarang. Tambah-tambah saya dah tak diberi keistimewaan seperti dulu, bilik pegawai pun terpaksa kongsi,

Hurmmm... hari-hari duk mengadu kat en suami, nak berhenti kerja, nak duduk rumah je jaga Haqeem.. tapi akhirnya tak berhenti jugak, yela..kalau berhenti sapa nak bayar kereta, sapa nak bagi mak saya duit, macam-macam lagi la... tu yang saya masih bertahan, lagipun sebenarnya takda la tension mana, saya je yang melebih... hahahahahaha.... ok cukupla.. mesti  borink kan duk baca saya duk melalut ni..

ok... semoga anda semua dalam lindungan Allah... semoga sihat & ceria2 selalu... sambung proses data MTS buat minggu lepas... lagi senang guna excel drp guna software.... ni pun kehendak orang lain..tapi saya jugak yang kena proses... oh tidak

No comments:

Post a Comment